Discussion about this post

User's avatar
Cristian's avatar

Det där med träffkvot är superintressant och om man skulle se den över tid så borde den ge en bra bild på hur lyckad man är med rekrytering i allmänhet. Har Bosse en bra träffkvot, eller har han bara tagit in många spelare? Blir det synligt att Norrköping inte lyckades med sin talangutveckling, så att det var "tvungna" att spela med etablerade spelare och därmed inte kunde sälja vidare för att tjäna pengar? Har mindre klubbar högre träffkvot än de stora? En mindre klubb kanske är mera tvingad att spela med sina rekryteringar oavsett?

No posts

Ready for more?